Regnbuens opphav.

Fra Facebook
29. juni 2015.
Av Bjarte Espevik.

Mange ønsker å gjøre krav på regnbuen i dag. La det være klart: Regnbuen har ingen ting med homofili å gjøre!

Regnbuens ophav:
1 Mose 9:11-17:
"Jeg oppretter min pakt med dere: Aldri mer skal alt som lever, bli utryddet av storflommens vann; aldri mer skal det komme en flom som legger jorden øde.»

"Og Gud sa:«Dette er tegnet på pakten jeg oppretter mellom meg og dere og hver levende skapning som er hos dere, for de kommende ætter i alle tider:Jeg setter min bue i skyene; og den skal være et tegn på pakten mellom meg og jorden.Når jeg samler skyer over jorden,og buen blir synlig i skyene, da vil jeg komme i hu den pakt som er mellom meg og dere og hver levende skapning.Aldri mer skal vannet bli til en storflom som ødelegger alt liv."

"Buen skal komme i skyene; jeg skal se den og minnes den pakten som alltid skal bestå mellom Gud og hver levende skapning, alt som lever på jorden.» Gud sa til Noah: «Dette er tegnet på den pakten jeg oppretter mellom meg og alt liv som finnes på jorden.»
-------------------------------------------------------------------------------------------
Read furthermore:
1. A detailed explanation of why Christians don't accept gay marriage.
2. Is Facebook Using Their Celebrate Pride Tool To Identify Anti-LGBT Users For Persecution?